-senyuman-

bling...bling

Tuesday, December 25, 2012

UPDATE IMAN


..."YA ALLAH yang mengarahkan hati, arahkanlah hati-hati kami untuk taa kepada-MU"...

walaupun jarak kita terpisah jauh,
wahai calon imamku yg akan bertahta dihatiku,

jika hatimu merindukan seseorang,
pejamkan matamu dan katakan,

YA ALLAH...
Saya merindukannya kerana-MU YA ALLAH,
Jauhkanlah saya dari perkara yang bisa membuat saya lupa kepada-MU,
Saya semakin megerti bahawa jarak ini bukan untuk menghukumku,
tapi jarak ini unuk menjaga Saya dan dia,

-Dengan jarak ini,
Saya dan dia berjanji untuk berubah menjadi lebih baik,

-Dengan jarak ini,
Saya dan dia berjanji untuk memperbaiki cinta kepada Ilahi,

-Dengan jarak ini,
Saya dan dia berjanji untuk mencintai Pencipta kami lebih dari segalanya,

-Dengan jarak ini,
Saya dan dia berjanji untuk Mendalami ajaran Islam,

-Dendan Jarak ini juga,
Saya dan dia yakin andai tiba saatnya nanti,
Saya dan dia akan lebih siap untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhoi,

Syukur YA ALLAH,
Kerana memberi peluang kepadaku melalui jalan-MU ini,

Syukur Ya Rabbi,
Kerana memberikan jarak itu kepada saya dan dia,
Aamin...

(Iman paling afdal ialah apabila kamu mengetahui bahawa Allah selalu menyertaimu di mana pun kamu berada)


"Perempuan yang CANTIK akan membuka 'mata lelaki'. Tapi perempuan yang BAIK akan membuka 'hati lelaki'. Pilihlah nak jadi cantik atau baik." - Ustaz Don Daniyal Don Biyajid

No comments:

Post a Comment